سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰ ق.ظ

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

تصور غلط

سخنان مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۳۷۷/۰۷/۲۶

بعضی تصوّر کردند که با تمام شدن جنگ، شمع فروزان معنویت هم در دلها خواهد مرد و خاموش خواهد شد. این اشتباه بود. عدّه‌ای از جوانان پاک و مؤمن ما در همان روز با شنیدن قضیه ختم جنگ، عزا گرفتند و فکر کردند که درهای شهادت و معنویت بسته شد و ما در حصارها ماندیم. البته «انّ الجهاد باب من ابواب الجنّة»(1)؛ جهاد یکی از درهای بهشت است. شکّی نیست؛ اما اوّلاً بهشت صفا و معنویت الهی درهای متعدّد دارد، ثانیاً جهاد در میدان جنگ - در شور و شوق ایثارها و جانفشانیها - یکی از روشهای جهاد است.

پیامبر عظیم‌الشّأن اسلام که معلّم بشر از اوّلین و آخرین بود و ملائکه از حکمت او استفاده میکردند و دل مبارک او برترین جایگاه وحی الهی بود، به جوانان زمان خود که از جنگ برگشته بودند، فرمود: «مرحبا بقوم قضوا الجهاد الاصغر و بقی علیهم الجهاد الاکبر»(2)؛ جهاد کوچکتر را گذراندید، حال نوبت جهاد بزرگتر است؛ جهاد با نفس، جهاد در میدانهای تیره، نه میدانهای شفّاف. در جنگ، میدان شفّاف است. دشمن در آن سوست، خودی در این سو. دشمن، شناخته شده است؛ خودی هم شناخته شده است. ابزار دشمن هم معلوم است؛ نقشه دشمن هم قابل حدس است. آسانترین جنگ با دشمن، آن‌جاست. نگویید آن‌جا جان در خطر است. در همه جهادها، جان در خطر است. وانگهی، جان همیشه عزیزترین چیزی نیست که انسان میدهد. انسانهایی هستند که روزی صدر بار آرزوی مرگ میکنند. گذشتهایی وجود دارد، بالاتر از گذشت جان. زحمتهایی وجود دارد، بالاتر از زحمتِ دادنِ جان. پیامبر فرمود «حال نوبتِ جهاد اکبر است.» و جهاد اکبر در دوران پیامبر، جهادی بسیار دشوار بود.

جنگ سوریه!!

 شهدا شهدای دفاع از حرم

"جنگ سوریه به ما چه ارتباطی دارد" "ما چرا باید به سوریه نیرو و امکانات بفرستیم" "جنگ سوریه یک جنگ داخلی است و ما نباید دخالت کنیم"

این جملات و مشابه آن را شاید بارها و بارها شنیده باشیم.عده ای در خارج از مرزها و تعدادی در داخل کشور مکرر این سخنان را تکرار می کنند.اما براستی ما چرا به سوریه  نیرو و امکانات ارسال می کنیم؟

به طور خلاصه شاید بتوان دلایل کمک ما به سوریه را اینگونه بیان کرد:

1.همانگونه که بارها صهیونیست ها،مقامات امنیتی آمریکا و گروه های تروریستی اعلام کرده اند،هدف اصلی از جنگ سوریه از بین بردن خط مقاومت در منطقه و در نتیجه تضعیف و نا امن کردن ایران است.آنها اگر بتوانند سوریه و عراق را بگیرند؛تجاوز به مرزهای ایران و آغاز جنگ با ایران راحت تر صورت می گیرد.

در واقع ما با جنگ در سوریه امنیت کشور خود را حفظ کرده ایم و میدان جنگ را به کیلومترها دورتر از مرزهای خود کشیده ایم و این یک برگ بنده برای کشور ما محسوب می شود.پس ما در واقع داریم برای امنیت کشور خودمان می جنگیم

2.همانگونه که در جنگ تحمیلی این کشور سوریه بود که ما را بسیار کمک کرد ،ما نیز به حکم عقل و دین برخورد لازم می دانیم از مسلمانان و مردم این کشور دفاع کنیم.البته این بدان معنا نیست که ما بشار اسد را بدون عیب می دانیم بلکه همانگونه  که مسولین ما از ابتدا اعلام کرده اند باید بعضی از قوانین حکومتی در سوریه تغییر پیدا کند و این مردم هستند که با رای خود باید تغییرات را اعمال کنند.نه گروهای تروریستی و کشورهای خارجی.

3.بدون شک هیچ شیعه ای نمی تواند تحمل کند که یک عده انسان وحشی که هیچ بویی از اسلام و از انسانیت نبرده اند،بخواهند به حرم اهل بیت جسارت کنند.دفاع از حرم اهل بیت بر هر شیعه بلکه بر هر مسلمانی واجب است.مگر نه این است که ما هرچه داریم از اهل بیت است.

پس بیاییم همه با هم برای مدافعان حرم دعا کنیم.همان کسانی که از راحتی و آسودگی خود گذشته اند تا ما آسوده و راحت باشیم.

مقام معظم رهبری:

امتیاز دوم ایـن شهدای شما این اسـت کـه اینها رفتند با دشمنی مبارزه کردند که اگر اینها مبارزه نمی کردند این دشمن می آمد داخل کشور... اگرجلویش گرفته نمی شد ما باید اینجا در کرمانشاه و همدان و بقیه اسـتانها با اینها می جنگیدیم و جلوی اینهـا را می گرفتیم. 

خانواده شهید

 شهدا

قال علی علیه السلام عن قول رسول الله صلی الله علیه و آله : 
و یقول الله عزّوجلّ انا خلیفته فی اهله و من ارضاهم فقد ارضانی و من اسخطهم فقد اسخطنی. 

                   حضرت امیر المومنین علیه السلام از رسول خدا نقل می فرمایند : 


خداوند می فرماید من جانشین شهید در خانواده او هستم، هر کس رضایت آنها را جلب کند رضایت مرا جلب کرده و هر کس آنها را به خشم آورد مرا به خشم آورده است.

چند جمله در مورد شهید و شهادت

* شهادت ابتدای عاشقی است نه انتهای آن

* شهید قبل از شهادتش به شهود می رسد

* معنای شهید همان معنای ایثار است

* شهادت پاداش مجاهدت پنهان است

* وقتی چشم ها بسته است چگونه نور شهید دیده شود

* معنای شهادت را مومنانی می فهمند که چشم به آسمان دارند؛ نه آنان که فقط زمین را می بینند

* برای شهید همین بس که عند ربهم است

* شهادت تنها چیزی است که حسود را به آن دسترسی نیست

* شهادت رحمت الهی است و شهید مرحوم

راز سربند یا زهرای شهید قاسمی

نام : قاسم (علی) قاسمی
نام پدر : حسین 
تولد :1363/06/31 
شهادت : 1393/4/13 
محل تولد : فراشبند ؛ فارس
محل خدمت : تیپ تکاور امام سجاد علیه السلام کازرون 
محل شهادت : شمال غرب کشور(مرز ایران و ترکیه) وی در ماموریتی که به منطقه شمالغرب اعزام شد،در طی یک عملیات شناسایی با عوامل گروهک تروریستی پژاک در منطقه ارومیه بر خورد کرده و درگیر شد. در طی همان درگیری با زبان روزه در ششم ماه مبارک رمضان بر اثر اصابت سه گلوله تیربار به درجه رفیع شهادت نائل آمد


شهید قاسمی استاد سقوط آزاد بود، یعنی هم به دیگر نیروها آموزش می داد و هم خود پرش های بسیار زیادی رو در این رشته داشت.
یه روز علی (قاسم) برای من خاطره ی اولین پرشش رو تعریف کرد. گفت: اولین پرشی که داشتم، توی هوا بیهوش شدم. چیزی نمونده بود که سقوط کنم که ناخودآگاه گفتم یا زهرا و به هوش اومدم، رها کننده ی چتر رو رها کردم و سه ثانیه بعد رسیدم روی زمین.علی از اون به بعد هر وقت که برای پرش آماده می شد با سر بند یا زهرا ایى که به سرش بسته بود از هواپیما سقوط رو انجام می داد.

به نقل از دوست شهید آقای مؤذنی

دست نوشته شهید عسکر زمانی

 شهدا شهدای دفاع از حرم خاطرات


مطلب زیر دست نوشته شهید عسکر زمانی است که در تاریخ  94/10/2 نگاشته شده است



حال و هوای مدافعان حرم چگونه است؟

دیروز که رفتیم حرم حضرت زینب سلام الله علیها تا
آن جایی که لازم بود متحول شدم . قبل از اینکه به حرم بریم به این فکر میکردم که همه ما رزمنده ها دست این و آن هستیم و هرکاری بخواهند سر ما می آورند و به نوعی ما بازیچه هستیم .
اما حضرت زینب به من حقیر لطف کردند و این موضوع را برای من روشن کردند .

ما بازیچه کسی نیستیم ما بخاطر اعتقادمان بخاطر دینمان به خاطر غیرت زینبی خودمان به خاطر عاقبت به خیری خودمان میجنگیم . وآن سردسته هایی که داریم البته اکثرشان به همین خاطر میجنگند و فقط فرقشان این است که کار ما رزم نزدیک است و اجرای دستورها اما سردسته ها طرح ریزی و ابلاغ دستورهاست . درست هست شاید جایی هم اشتباه کنند و منجر به تلفات نیروها و امکانات شوند ما که کار خودمان را انجام میدهیم و هیچ بازخاستی نداریم.
حال و هوای بچه ها هم ؛ مثل جنگ امروز ؛ متفاوت با حال و هوای بچه های دفاع مقدس است . روحیه بچه ها قابل تحسین است اما بی برنامگی بعضی جاها حوصله ی آنها را خدشه دار میکند . صحبت ها حول نحوه ی کارکرد گروه های دشمن و عکس العمل خودی ها می چرخد.