جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۵:۲۶ ق.ظ

راز سربند یا زهرای شهید قاسمی

نام : قاسم (علی) قاسمی
نام پدر : حسین 
تولد :1363/06/31 
شهادت : 1393/4/13 
محل تولد : فراشبند ؛ فارس
محل خدمت : تیپ تکاور امام سجاد علیه السلام کازرون 
محل شهادت : شمال غرب کشور(مرز ایران و ترکیه) وی در ماموریتی که به منطقه شمالغرب اعزام شد،در طی یک عملیات شناسایی با عوامل گروهک تروریستی پژاک در منطقه ارومیه بر خورد کرده و درگیر شد. در طی همان درگیری با زبان روزه در ششم ماه مبارک رمضان بر اثر اصابت سه گلوله تیربار به درجه رفیع شهادت نائل آمد


شهید قاسمی استاد سقوط آزاد بود، یعنی هم به دیگر نیروها آموزش می داد و هم خود پرش های بسیار زیادی رو در این رشته داشت.
یه روز علی (قاسم) برای من خاطره ی اولین پرشش رو تعریف کرد. گفت: اولین پرشی که داشتم، توی هوا بیهوش شدم. چیزی نمونده بود که سقوط کنم که ناخودآگاه گفتم یا زهرا و به هوش اومدم، رها کننده ی چتر رو رها کردم و سه ثانیه بعد رسیدم روی زمین.علی از اون به بعد هر وقت که برای پرش آماده می شد با سر بند یا زهرا ایى که به سرش بسته بود از هواپیما سقوط رو انجام می داد.

به نقل از دوست شهید آقای مؤذنی

نظرات (۱)

  1. شهید مدافع وطنم فقط 10 روز از اولین سال ازدواجش میگذشت ک شهید شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی