چهارشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴ ق.ظ

زندگی و وصیت نامه شهید علی نقی ابونصری

 شهدا شهدای ایرانی شهدای کازرون شهدای دفاع مقدس شهدای دفاع مقدس زندگی نامه و وصیت نامه زندگی و وصیت نامه

نام و نام خانوادگی : علی نقی ابونصری     نام پدر : عبدالرحیم       محل شهادت:خرمشهر
دانش آموز کلاس :سوم           دوره : متوسطه             رشته : اقتصاد
تاریخ تولد : 1/2/1342                   تاریخ شهادت : 22/4/1361

چکیده ای از زندگی نامه شهید
علی نقی در روستای گرگنا و درخانواده ای ضعیف متولد شد. مهربانی، سربه زیری و نجابت از مهم ترین خصوصیات او به شمار می رفت. هرگز کسی را نرنجانید و دربه جا آوردن فرائض و پای بندی به اصول و احکام دین، کم نداشت. دردامان پدر ومادری ساده دل و بی ریا بزرگ شد که وقتی از خواب هایش در مورد علی نقی سخن می گویند، یک دنیا سادگی و بی آلایشی درگفته هایشان موج می زند.
برگزیده ای از فعالیت های مذهبی، علمی، هنری و ورزشی شهید
علی نقی شانزده ساله بود که به جبهه رفت. هرچند قبلاً رضایت پدر ومادر را جلب کرده بود، اما بدون خداحافظی و بی خبر رفت. شاید گمان نمی کرد که تنها پس از دوازده روز حضور درکلاس عشق، ره صدساله را یک شبه طی کند و به این زودی ها از پروردگار نمره قبولی گرفته و شهادت را درآغوش بگیرد، پدرش می گوید : یک روز برای انجام کارهای منزل به کازرون رفت و دیگر هرگز برنگشت، نه حرفی، نه وصیتی و نه در خواستی!!
فرازی از وصیت نامه شهید
علی نقی آن قدر زود آسمانی شد که فرصت نیافت وصیتی بنگارد. اما درمتن نامه ای که ازا و برجای مانده این جملات به چشم می خورد. (برادرانم! من می روم تا دنیا بداند که انسانی از پدر و مادر و زندگی به خاطر قرآن جداشد و به سوی جبهه رفت. تو ای خواهرم ! حجاب خود را حفظ کن که این حجاب، منافقین را به لرزه در می آورد و زینب گونه باش.


نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی