سه شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۵:۴۳ ب.ظ

زندگی و وصیت نامه عنبر اسکندری مهرنجانی

 شهدا شهدای ایرانی شهدای کازرون شهدای دفاع مقدس شهدای دفاع مقدس زندگی نامه و وصیت نامه زندگی و وصیت نامه

نام و نام خانوادگی : عنبر اسکندری مهرنجانی        نام پدر : ایاز  محل شهادت:شلمچه
دانش آموز کلاس :دوم           دوره : راهنمایی             رشته : -
تاریخ تولد : 1/7/1350                   تاریخ شهادت : 15/10/1366
چکیده ای از زندگی نامه شهید
عنبر در روستای مهرنجان در دامان پدر و مادری مهربان و مذهبی به دنیا آمد، با آنکه در طول دوران تحصیلش، همواره به دانش آموزی برگزیده و مورد توجه بود، اما هرگز از مسیر دیانت و مذهب غافل نماند. نماز اول وقت را بسیار دوست می داشت و تمام اوقات فراغت خود را به همیاری و معاونت د معیشت خانواده و درکنار آنان اختصاص می داد. ازلحاظ اخلاقی نیز دانش آموزی ممتاز و الگو بود و تا زمانی که به پادگان شهید دستغیب اهواز اعزام شد، سنگر مدرسه را درکمال شایستگی پاس داشت. درعملیات کربلای 5 دراثر اصابت ترکش به شکم و دست ها به شدت مجروح شد و درحالیکه امام و رزمندگان را دعا می کرد، پس از انتقال به بیمارستان جام عاشقی را سرکشید.
برگزیده ای از فعالیت های مذهبی، علمی ، هنری و ورزشی شهید
عنبر از هوش، و استعداد وافری برخوردار بود و دراین راستا همواره مورد توجه معلمانش قرار داشت. آرزو داشت آینده سازی توانا شود و در بسیاری از جوانب، بهترین و برگزیده ترین عضو خانواده به شمار می رفت. در ماه محرم درنهایت بیقراری و ماتم، برای سرور شهیدان نوحه می خواند و عزاداری می کرد . نماز شب را ترک نمی کرد و قرآن را با لحنی آهسته و دلنشین تلاوت می نمود. از عنبر ، شعری خطاب به مادرش برجا مانده است که با وجود فقدان عناصر ادبی، ازخلوص و صفای باطن شهید خبر می دهد.
فرازی از وصیت نامه شهید
ای خدای مهربان اینک که برای خشنودی تو در ستیزم ، چه درجنگ رو در رو با کفار و منافقین و چه درجنگ با خویشتن، آرزویم این است که شهادت در راهت را نصیبم گردانی و مرا از بندگان خالص خودت قرار دهی، برای خدا و برای احیای اسلام و قرآن ، هرتیری که به طرف دشمن نشانه روم به خاطر خدا و هرتیری که به سویم آید برای رضای خدا قبول می کنم. از برادران و روستائیان می خواهم که این راه را ادامه دهند و مواظب باشند که سرور مستضعفان و یاور قرآن را ناراحت نسازند.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی