جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳، ۰۱:۳۰ ب.ظ

زندگی و وصیت نامه شهید غلام حسین حسنی

 شهدا شهدای ایرانی شهدای کازرون شهدای دفاع مقدس شهدای دفاع مقدس زندگی نامه و وصیت نامه زندگی و وصیت نامه

نام و نام خانوادگی : غلامحسین حسنی                    نام پدر : حسین
  محل شهادت: کشوک     دانش آموز کلاس :دوم      دوره : متوسطه        رشته : اقتصاد              تاریخ تولد :  5/10/1342                   تاریخ شهادت : 7/ 5/1361

چکیده ای از زندگی نامه شهید
غلامحسین درخانواده ای مذهبی و روستایی بالید. در کودکی به مکتب خانه رفت و قرائت قرآن را آموخت پس از دوره ی ابتدایی برای ادامه ی تحصیل به کازرون آمد و دوره ی راهنمایی را درمیان انبوهی از مشکلات به پایان برد. به محض آغاز جنگ به جبهه شتافت و درتمام صحنه های حساس آن دوران از شکستن حصر آبادان و سوسنگرد گرفته تا دهلاویه ، دان، رمله، بستان و دانیال شرکت جست. به گفته ی دوستانش در عملیات فتح المبین ، معبر حمله را به اندازه عبور یک تانک تا زیر خاکریز دشمن ازوجود مین پاکسازی کرد و درهمین عملیات ازناحیه دو پا به شدت مجروح شد و با آن که پای راستش همچنان می لنگید برای شرکت در حمله رمضان دوباره راهی شد مرحله پنجم همین عملیات غلامحسین را دستمزدی جاودان بخشید و تشییع پیکر پاکش درحالیکه ترکش خمپاره، دستانش را ازبدن جدا کرده بود یادآور مظلومیت پرچمدار قیام عاشورا شد.
برگزیده ای از فعالیت های مذهبی، علمی، هنری و ورزشی شهید
تحصیلات دبیرستانی غلامحسین، با اوج حوادث انقلاب مصادف شد و او در صف اول مبارزان جای گرفت. تا آنجا که در اثر پریدن از پشت بام خانه ها هنگام فرار از دست مأمورین حکومتی آسیب دید. با پیروزی انقلاب و همزمان با ادامه ی تحصیل در دبیرستان به کار برق کشی روی آورد و دراکثر شهرهای استان بوشهر به کار پرداخت ، پس از مدت ها بستری شدن در بیمارستان و بهبودی نسبی از جراحت های عملیات فتح المبین به کار نگهبانی درشهرک جنگ زدگان شهید بهشتی مشغول شد. اما طاقت نیاورد و شرکت در 4 مرحله از عملیات رمضان را با پای لنگان ، به سابقه درخشان خود افزود تا با رویی سپید و آبرویی دوچندان در پیشگاه خدایش حاضر شده باشد.
فرازی از وصیت نامه شهید
امروز، کربلای انقلابمان خون می خواهد و من می روم تا شاید به نینوایی را بیابم و در عاشورای دوران هدیه ی ناقابلی در راه پیروزی حق برباطل و اسلام برکفر در پیشگاه مولایم، حضرت مهدی تقدیم نمایم و به پروانگان جاوید شمع ولایت بپیوندم. ازمردم شهید پرور بلیان می خواهم که جلوی فرزندانتان را نگیرید و بگذارید که به جبهه بروند و نیز آنان را دراین راه تشویق کنید.


نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی