پنجشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۵:۲۹ ب.ظ

زندگی و وصیت نامه شهید محسن(مسلم) اثنی عشری

 شهدا شهدای ایرانی شهدای کازرون شهدای دفاع مقدس شهدای دفاع مقدس زندگی نامه و وصیت نامه زندگی و وصیت نامه

نام و نام خانوادگی :محسن (مسلم)اثنی عشری    نام پدر : محمد  محل شهادت:شوش
دانش آموز کلاس :دوم           دوره : متوسطه             رشته : اقتصاد
تاریخ تولد : 1/1/1340                   تاریخ شهادت : 2/1/1361

چکیده ای از زندگی نامه شهید
مسلم در خانواده ای مذهبی و متوسط به دنیا آمد. در دوران کودکی به بیماری سختی دچار شد و پزشکان از او قطع امید کردند اما او زنده ماند تا سرنوشتش با انقلاب و جنگ پیوند بخورد. کم حرف، پرکار و عطوفت بود. چنان که هرجا می رفت، دوستانش گرد او جمع می شدند. در بیشتر عملیات ها وظیفه ی تخریب چی را برعهده می گرفت. درعملیات ثامن الائمه زخمی شد اما حاضربه اطلاع رسانی به خانواده و مراجعت به پشت جبهه نشد. علاقه وافری به زیارت حضرت رضا (ع) داشت و سخنانش در شنوندگان تاثیر عمیقی برجای می گذاشت. با کار درکوره ی آجر پزی به پدر کمک می کرد وبیشتر مخارج خود را تأمین می نمود. سرانجام پس ازساعت ها خنثی کردن مین ، به علت ضیق وقت برای پیشروی نیروها، با رفتن داوطلبانه بر روی مین در منطقه ای شوش به آرزوی دیرین خود رسید.
برگزیده ای از فعالیت های مذهبی، علمی و هنری و ورزشی شهید
مسلم به مطالعه علاقه بسیار داشت و با عضویت درکتاب خانه مسجد امام خمینی به تشکیل جلسات مذهبی برای دوستان خود اقدام می کرد ، در راه پیمایی های انقلاب، شرکت فعال داشت و درهمین راستا توسط ساواک شیراز دستگیر شد و مورد شکنجه قرار گرفت. پس از مدتی حکم اعدام او درزندان عادل آباد صادر شد اما با اوج گیری مبارزات مردمی و نزدیک شدن پیروزی انقلاب، مجدداً آزاد شد و فعالیت های خود را گسترده تر ازقبل ادامه داد. با کمیته امداد امام (ره) همکاری نزدیکی داشت و در جمع آوری کمک های مردمی به جبهه فعال شد.
فرازی از وصیت نامه شهید
مردم! قدر انقلاب ورهبر عزیزمان  را بدانید و آگاه باشید که این انقلاب به خودی خود به وجود نیامده ، بلکه با رنج و مشقت و با ریختن خون های فراوان به دست آمده ، پس در راه حفظ آن بکوشید، به خواهرانم و همه خواهران دینی ام سفارش می کنم که حجابشان را رعایت کنند و نگذارند که ازآنها سوء استفاده شود. اگر ما می جنگیم اول به فرمان رهبر و برای حفظ ناموس است . و بعد دفاع از میهن، همیشه با روحانیت باشید و ازآنها پشتیبانی کنید.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی